Saturday, December 05, 2009

SAYANG ANAK-ANAKKU SAYANG..

Selepas Berkhatan...Fuhh Legaaaaaa...

Sebelum Berkhatan..Terasa Gementarnya

Adik Hezal(Dida)..Cepat lemah semangat, Selepas Berkhatan


Lembu Ditumbangkan sebelum dikorbankan

Sani dan Hazwan Mengangkat Daging Lembu

Hazwan, Sani, Kamarudin & Ridzuan..Fuhh Tiga Ekor lembu Tumbang

Anak-anak Bait Al-Amin Menggapai Impian

Bersama Ibu Angkat


Alhamdulillah...sedar tak sedar dah hampir dua minggu cuti persekolahan bermula. Lama juga aku tidak mengemaskini blog ini..kadang-kadang kesibukan yang datang tidak dijangka.Ketika catatan ini aku coretkan...Teratak Bait Al-Amin sunyi sepi dari hilai tawa, gelak gempita, tangis anak-anak kecil...terasa sunyi sangat, ini kerana ketika ini semua anak-anak bait Al-Amin telah kembali ke kampung halaman masing-masing.Cuti Panjang.....kebiasaannya kalau cuti panjang persekolahan aku dan abie akan menghantar anak-anak ini balik ke Kampung halaman masing ini kerana aku tidak mahu untuk putuskan hubungan kekeluargaan mereka bersama insan-insan yang tercinta. Ya..walaupun ayah telah tiada tapi mereka punyai ibu yang sedia menanti. Tapi yang tiada kedua ibu dan ayah...ibu saudaralah tempat mereka menumpang kasih..entah apa agaknya kalian buat ketika ini...jangan sekali-kali tinggalkan solat ya anak-anak ku...itu pesan ayah dan abie sewaktu menghantar kalian pulang tempohhari.
Alhamdulillah...sebelum kalian balik tempohhari, satu program menggapai impian di UTP telah diadakan. Syukurlah kalian mendapat beg dan juga pakaian sekolah. Begitu juga korban baru-baru ni...kita tidak merancang kali ni untuk buat ibadah korban di Teratak Bait Al-Amin, sebab ayah nak bagi peluang untuk kalian meyambut hari raya korban di kampung masing-masing. Namun disaat akhir ada hamba Allah menyerahkan seekor lembu untuk dikorbankan di Teratak Bait Al-Amin..Alhamdulillah...rezeki kalian. Kita tunaikan juga dengan bantuan Ayah Om, Cikgu Ramlan dan anak-anak yang berdekatan terpaksa balik seketika di Teratak. Keesokannya juga kita dijemput oleh Kelab Keledang Ipoh untuk bersama-sama melakukan ibadah korban di Ipoh.Tiga ekor lembu tumbang...sebahagiannya rezeki kalian anak-anak ku...syukur Alhamdulillah.
Hezal (Dida), Adam, Rossi dan Mizi...dah pun dewasa. Berkesempatan cuti baru-baru ni empat orang anak-anak Bait Al-Amin berkhatan. Terima kasih banyak2 kat Dr. Ismail yang sudi mengkhatan anak-anak Bait Al-Amin tanpa mengenakan sebarang bayaran pun. Walau pun diberi Dr. Ismail enggan mengambilnya. Katanya itu sumbangan sbg seorang Dr. buat anak-anak Bait Al-Amin...Terima kasih Dr. Ismail. Anak-anak yang lain OK...cuma Hezal..dia seorang anak yang agak penakut sebenarnya....tapi Alhamdulillah, segalanya telah selesai.Nanti bila kembali ke Asrama nanti dah boleh solat kat bahagian saf hadapan.
Selamat bercuti Anak-anak ku...

No comments: