Friday, February 01, 2008

BERSAMA PELAJAR CYBERJAYA UNIVERSITY

Kenangan Beramai-ramai Sebelum Berpisah

Tanggal 27hb January 2008, Anak-anak Bait Al-Amin seawal bagi telah bersiap sedia menanti kedatangan kunjungan Pelajar-pelajar dari "Cyberjaya University College Of Medical Science" semperna "Le Tour de Perak". Kedatangan abang-abang dan kakak-kakak dari Cyberjaya University sesungguhnya amat bermakna buat anak-anak yatim di Bait Amin.


"Nanti Abg-abg Datang Lagi ya Dik..."
Biasanya kalau dihujung minggu kalau tak ada program...aktiviti anak-anak Bait Amin cuma berehat, mengemas asrama, membasuh kasut dan pakaian sekolah bagi yg dewasa dan menonton tv. Dengan kedatangan rombongan pelajar tersebut setidak-tidaknya ada aktiviti yang dapat mengembirakan anak-anak Bait Al-amin. Alhamdulillah bermula dengan sesi jalinan ukwah buat anak-anak dan pelajar-pelajar maka terjalin ikatan silaturahim. Banyak nasihat-nasihat yang berguna dan penuh bermakna yang dicurahkan buat Anak-anak di Bait Al-Amin.



Kegembiraan Sentiasa Terpancar Pada Anak-anak Bait Al-Amin

Saat untuk berpisah dengan Anak-anak ni sememangnya menyentuh perasaan bagi anak-anak Bait Al-Amin dan pelajar-pelajar tersebut.Walaupun perkenalan yang amat begitu singkat di Bait Al-Amin, namun kemesraan yang terjalin amat kuat sekali...seperti anak-anak ini tidak mahu melepaskan abang-abang dan kakak-kakak untuk pergi...memang benar, anak-anak ini dahagakan kasih dan sayang....nak kan kasih ayah...ayah telah lama pergi, nak kan kasih ibu...ibu entah dimana sibuk bekerja mencari rezeki...Memang pasti ada air mata yang mengalir tatkala anak-anak ini melepaskan abang-abang dan kakak untuk pergi...hendak pulak anak-anak ini menyayikan lagu "Oh Ibu.." nyanyian Mamat Exist buat tatapan abang2 dan kakak2 nya.


Hari ni Abg-abang Belanja Makan KFC
Anak-anak Bait Al-Amin dijamu dengan makan Ayam Goreng KFC ...dah lama anak-anak ni tak makan KFC..syukur atas rezeki yang dikurniakan...memang lapar, apa taknya dah penat dengan aktiviti sukaneka bersama abang2 dan kakak2 nya.



Sukaneka Bersama Anak-anak Bait Al-Amin

Antara aktiviti sukaneka yang dijalankan bersama dengan Anak-anak Bait Al-Amin..setidak-tidaknya anak-anak ini lupa sekejap kesedihan yang mereka lalui selama ini. Bersorak gembira dalam sukaneka tersebut amat mengembirakan Anak-anak di Bait al-amin.


Apa yang aku boleh titipkan bicara disini...Terima kasih yang tak terhingga di atas kunjungan kalian ke Teratak Bait Al-Amin. Kehadiran kalian sungguh bermakna buat Anak-anak di Bait Al-Amin...Cuma apa yang aku harapkan ikatan ukhwah yang terjalin pada hari ini tidak akan terhenti setakat disini sahaja...pasti Anak-anak Bait al-Amin akan menanti kedatangan kalian di lain waktu...

SaLaM

No comments: