Thursday, December 25, 2008

Program Di Teratak Bait Al-Amin


Alhamdulillah...syukur masih dipanjangkan umur untuk aku menitipkan bicara buat tatapan para pengunjung yang mengunjungi teratak Bait Al-Amin. Lebih sebulan lamanya aku tidak mencoretkan sesuatu disini disebabkan masa yang tidak mengizinkan..namun alhamdulillah aku cuba juga untuk mencoretkan sesuatu disini. Sepanjang cuti persekolahan ni banyak juga aktiviti yang dijalankan oleh Anak-anak Bait Al-Amin. Walaupun tidak semua yang dapat sertai disebabkan anak-anak masih bercuti, namun sebahagian anak-anak Bait Al-Amin yang berdekatan turut serta dalam beberapa aktiviti yang dijalankan.


Program Ibadah Korban di jalankan di Bait Al-Amin, sebanyak 3 ekor lembu selamat dikorbankan. Ibadah korban kali ini turut disertai oleh anggota-angota Depo Senggara Armada dari TLDM lumut.

Anak-anak Bait Al-Amin turut sama membantu abang-abang tentera melapah lembu yang telah disembelih.

Sebahagian Anak-anak Bait Al-Amin sibuk membungkus daging untuk disedekahkan kepada penduduk berdekatan, disamping tu ada yang memotong daging untuk dimasak..cheff memasak hari tu Tn. Zakaria dari DSA TLDM.

Cheff sedang memasukkan sesuatu bagi menambah kesedapan masakan sup tulang. Lebih 8 jenis menu yang dihidangkan untuk dimakan bersama pada hari tersebut.

Anak-anak Bait Al-Amin menerima sumbangan beg sekolah daripada Pengurus Stesyen Minyak Petronas Seri Iskandar pada hari raya korban ke dua.

Program jiwa murni dijalankan di teratak Bait Al-amin selama seminggu oleh DSA TLDM. Kerja-kerja pembersihan, mengecat, mengemas Asrama dijalankan bersama.

Menyembah ke bumi akhirnya...Cheff hanya memandang saja..dasyat tentera ni.

Diakhir program..penyampaian sumbangan oleh Pegawai Memerintah DSA TLDM .
Kami di pihak Bait Al-Amin mengucapkan berbanyak-banyak ucapan jutaan terima kasih kepada pihak Depo Senggara Armada TLDM yang banyak membantu pihak Bait Al-Amin.
Semua Anak-anak Bait Al-Amin akan kembali semula ke asrama pada 27hb December 2008.
Selamat Kembali Anak-anakku....

No comments: