Wednesday, May 27, 2009

ANAK-ANAK BAIT AL-AMIN DI HUJUNG MINGGU




Aktiviti Di Hujung Minggu....kebiasaannya banyak program yang dijalankan di Teratak Bait Al-Amin biasanya dibuat samada hari Sabtu dan Ahad. Seandainya tiada program di Bait Al-Amin..anak-anak ini akan menghabiskan masa bersantai beramai-ramai di Tanah Kebun yang berhampiran dengan Rumah Anak-anak Bait Al-Amin. Alhamdulillah, tanah kebun tersebut telah diwakafkan oleh seorang hamba Allah kepada Rumah Anak-anak Yatim Bait Al-Amin. Setidak-tidaknya masa yang terluang digunakan untuk berbakti kepada tanah....InsyaAllah, sekarang ni Anak-anak Bait Al-Amin sedang sibuk menanam pelbagai jenis pokok tanaman dan sayur-sayuran di kebun tersebut...ada juga yang mencari peluang memancing ikan di taliair berhampiran kebub tersebut....seronok sangat.



Seawal Pagi dihujung minggu sebelum ke ke kebun, anak-anak Bait Al-Amin biasanya akan mengikut ayah dan abie ke Pantai Remis untuk mengambil ikan-ikan yang baru sahaja diturunkan dari kapal-kapal nelayan. Segar-segar ikan yang kami perolehi. Habis sahaja bekalan ikan basah di asrama barulah kami pergi ke Pantai Remis. Kebiasaanya dalam masa seminggu atau dua minggu.

1 comment:

lambor kanan said...

Assalammualaikom,ape kabo mike?tahniah dan trima kasih sebab mike wat koje amal mcm nie,awk tak tau la.
macam mane dgn projek banyak k dapat?udah siap k bangunan baru baait al amin mike tu?sronok bebudak tu ye.
mike masuk la blog teman,tau la saper. awk tak pandai nak blog blog ni baru nak blajo,nak cari kawan2 lame,ingat nak wat persatuan bekas plaja mcm bacth 1987-1991. mike cari kat teluk bakong on-line