Wednesday, May 27, 2009

ANAK-ANAK BAIT AL-AMIN

Bergambar Dihadapan Masjid Paloh Ipoh

Sedang Membuat Catatan Bahan-bahan Bersejarah

Minggu lepas aku membawa anak-anak Bait Al-Amin meredah Bandaraya Ipoh untuk mencari Bangunan-bangunan bersejarah bagi tujuan Kerja Kusus untuk Matapelajaran Sejarah. Sebenarnya banyak bangunan-bangunan bersejarah di Bandaraya Ipoh termasuklah Bangunan KTM, Dewan Bandaraya, Mahkamah Ipoh, Masjid-masjid dll.
Bagi aku...Tugasan kerja kusus tersebut amat penting bagi tujuan pemarkahan subjek Sejarah untuk PMR. Sebagai ayah, aku akan cuba pastikan anak-anak ini membuat tugasan yang diberikan dengan sebaik mungkin.



Muzaimi & Iswandi, dua pelajar Bait Al-Amin yang kini sedang berada di kursus PKLN dan juga SM. Teknik Tanah Merah Kelantan. Muzaimi menjalani kursus PKLN di Kem Suria Sungkai...InsyaAllah beberapa hari lagi tamatlah kursus tersebut. Mudahan-mudahan menjadi insan yang berguna kepada masyarakat bila keluar nanti. Manakala Iswandi pula kini sedang melanjutkan pelajaran di Sek. Men.Teknik Tanah Merah Kelantan.Alhamdulillah...biar sejauh mana sekalipun asalkan ada kemahuan untuk belajar aku pasti akan menghantarnya. Bagi aku harta yang sebenar-benarnya adalah Ilmu yang dicari selama ini.

1 comment:

zubair.. said...

memang sume anak2 xnk khilangan org y mereka sygngi...hrap2 mereka semua tbah untuk menempuh hari2 y mndatang....