Sunday, March 23, 2008

JALINAN KASIH BERSAMA MAHASISWA-MAHASISWI UPSI

Kenangan Anak-anak Bait Al-Amin Bersama Pelajar-pelajar UPSI
Kenangan Sebelum Berpisah

Program Jalinan Kasih Bersama pelajar Universiti Perguruan Sultan Idris Tanjung Malim pada 22hb hingga 23hb March 2008 Alhamdulillah selamat dijalankan.
Apa yang aku dan anak-anak Bait Al-amin nyatakan perasaan yang amat terharu di atas kunjungan Sdr Norfazlan selaku Pengarah Program bersama rombongan nya ke Teratak Usang Bait Al-Amin. Kehadiran kalian ke Bait Al-Amin sebenarnya telah dapat menceriakan anak-anak disini yang sememangnya dahagakan kasih sayang dari kakak-kakak dan abang-abang mereka.
Perkampungan 2 hari 1 malam dirasakan teramat pantas masa berlalu seolah-olah aku merasakan baru sebentar sahaja kalian mengunjungan anak-anak Bait Al-Amin. Saat-saat perpisahan amat dirasakan ...seolah-olah anak-anak Bait Al-amin ini tidak mahu melepaskan kalian pergi..namun apakan daya masa dan takdir menentukan segala..
Bait-bait puitis lagu nyanyian yang dipersembahkan oleh anak-anak Bait Al-Amin sebelum kalian pergi sesungguhnya aku pasti ianya meninggalkan kesan yang amat mendalam pada diri kalian...biarkanlah air mata itu mengalir sesungguhnya ia lahir dari perasaan dan sanubari diri kalian semua.
Buat anak-anak Bait Al-Amin..bersyukurlah, sesungguhnya diri kalian masih ada insan-insan diluar sana yang menyayangi kalian. Buat bakal-bakal pendidik UPSI, sekali lagi terima kasih yang tak terhingga dari aku dan anak-anak Bait Al-Amin di atas kehadiran kalian ke Teratak Bait Al-Amin.
"Tuai Padi Antara Masak
Esok Jangan Layu-layuan
Intai Kami antara nampak
esok jangan rindu-rinduan"

No comments: