Thursday, July 17, 2008

SALAM UKHWAH BTP BIKERS-BLUES & KOLEJ UNIVERSITI ISLAM SELANGOR (KUIS)

Alhamdulillah...bisa aku meneruskan lagi catatan blog Bait Al-Amin buat teman-teman diluar sana yang sudi bertandang ke Teratak Bait al-Amin.Walaupun dalam kesibukan waktu yang begitu terhad aku cuba juga coretkan di blog ini cerita suka duka, tawa gembira buat anak-anak di Bait Al-Amin.
Alhamdulillah tanggal 12hb Julai 2008 baru-baru ni, Teratak Usang Bait Al-Amin menerima kunjungan ziarah salam ukwah dari sebahagian BTP BIKERS-BLUES (Kelab Bermotosikal Besar) kalau tak silap dari Bandar Tasik Puteri Rawang Selangor. Kunjungan tersebut hanya kunjungan salam ukhwah sebelum kunjungan sebenar yang dijangkakan pada 9hb Ogos 2008. Melihat kedatangan motor besar sahaja, anak-anak Bait Al-Amin dah teruja..sesungguhnya pihak Bait Al-Amin sangat berbesar hati dan sangat gembira di atas kunjungan tersebut.


Salah seorang ahli BTP Biker-Blues memangku tanda kasih kepada salah seorang anak Bait Al-Amin.. Seperti dirasakan anak ini ayahnya sendiri yang memangku dirinya, walaupun hakikatnya ayah anak ini telah kembali kerahmatullah dan takkan kembali lagi. Dengan sentuhan kasih ini setidak-tidaknya terubat rindu buat anak-anak ini.



Pada hari tersebut juga anak-anak Bait Al-Amin juga dikunjungi beberapa orang pelajar dari Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Kedatangan pelajar-pelajar tersebut dalam kerjasama sebagai sukaralewan menganjurkan slot Tahsin Solat buat anak-anak di Bait Al-Amin. Alhamdulillah...walaupun seketika, namun ianya memberi manafaat yang amat berguna buat anak-anak Bait Al-Amin.Insyaallah..pihak Bait Al-Amin mengalu-ngalukan lagi kedatangan pelajar-pelajar dari KUIS.

2 comments:

Unknown said...

harap buat pembetulan.
lawatan dari Bandar Tasik Puteri, Rawang, Selangor

TK

Awwa said...

semoga Allah memberkati hidup anak2 Bait al Amin.