Monday, September 08, 2008

ANAK-ANAK BAIT AL-AMIN BERSAHUR






Alhamdulillah...sedar tak sedar dah masuk sembilan hari kita menunaikan ibadah puasa..yang pasti Anak-anak Bait Al-Amin turut bersama menunaikan ibadah tersebut.Alahai kesian bila melihat anak-anak yang masih kecil berusaha untuk berpuasa penuh..Anak-anak yang dewasa tidak ada masalah sangat, cuma yang kecil kadang-kadang terpaksa berpuasa sekerat hari. Tapi aku kagum..mereka cuba juga sedaya upaya untuk menghabiskan puasa mereka.
Jam 5.00 pagi seperti biasa aku mengejutkan mereka dari tidur untuk bersahur...macam-macam gelagat yang aku perhatikan pada anak-anak ni, terutama yang masih kecil cukup liat nak bangun. Kalau dah bangun pun kat Kantin masih lagi sempat tertidur sedangkan kawan-kawan yang lain kusyuk bersahur menjamah makanan.
Sempat aku merakamkan beberapa keping foto gelagat anak-anak Bait Al-Amin ketika bersahur...tengok aja anak yang paling bongsu Adik Hezal (Dida) lena dan terus terlena diulit mimpi. Yang pasti telatah kalian semua membuatkan aku sentiasa tersenyum dan adakalanya tersentuh bila mengenangkan kalian bersahur dan berpuasa tanpa disisi ibu dan ayah tercinta.

No comments: