Monday, August 11, 2008

SEDETIK PERTEMUAN MEMBINA TAUTAN KASIH-UPSI












Alhamdulillah...aku masih lagi diberi kekuatan untuk menitip lagi bicara yang aku kira patut aku masukkan ke dalam blog ini. Kali ini ingin ku ungkapkan jutaan terima kasih kepada Mahasiswa-mahasiswi Universiti Perguruan Tanjung Malim (UPSI) yang sudi berkampung selama 3 Hari 2 Malam di Teratak Bait Al-Amin.Terlalu banyak bantuan yang kalian hulurkan buat kami di Bait Al-Amin bagi menjayakan Majlis yang penuh dengan kemeriahan buat Anak-anak Bait Al-Amin.

Walaupun namun cuma seketika kalian bersama Anak-anak Bait Al-Amin...aku pasti banyak kenangan yang pastinya terpahat di ingatan kalian....begitu juga Anak-anak Bait Al-Amin. Sedikit kasih sayang yang kalian curahkan buat Anak-anak Bait Al-Amin ianya cukup bermakna buat mereka.

Itulah realiti..itulah hakikat kehidupan Anak-anak di Teratak Bait Al-Amin..kadang-kadang anak-anak ini terlalu manja dengan kalian.Adakalanya kenakalan anak-anak menjadi penghibur suka duka kami di sini.

Yang pasti....ada hati yang tersentuh, ada air mata yang mengalir tanpa diminta, ada sebak yang terhiba tanpa diundang bertandang kelubuk hati kalian...Lagu "Rintihan Seorang Anak"...itulah sebenarnya luahan hati anak-anak Bait Al-Amin. Betapa kerinduan buat ibu mahu pun juga ayah yang telah pergi buat selama-lamanya tak dapat dibendung lagi..Ketahuilah suara ombak itu adalah tangisan mereka yang menanti kepulangan orang yang tercinta.

Di Akhir catatan aku...biarpun ternoktah di sini, namun apa yang aku harapkan kalian sudi untuk bertandang lagi ke Teratak Bait Al-Amin..pasti anak-anak Bait Al-Amin sedia menanti kedatangan kalian.

Terima Kasih Sekali Lagi Yang Tak Terhingga Dari Anak-anak Bait Al-Amin.

No comments: