Monday, November 26, 2007

Ini lah Dunia...

Alhamdulillah...bertemu lagi aku dalam blog ni, terima kasih buat sahabat-sahabat yang telah sudi menziarah ke blog Bait Al-Amin,..blog yang hanya baru setahun jagung, dapat juga aku bina walaupun aku bukan pakar dalam membina laman blog atau web ni...tapi dengan izin Allah terbina juga.
Sedar tak sedar dah hampir seminggu cuti sekolah berlalu...bagi aku terasa sangat kesunyiannya bila anak-anak Bait Al-Amin semuanya balik bercuti..cuma yang tinggal hanya 3 orang yang tak balik sebab dah tak ada arah tuju nak balik kemana. Biasanya saban hari bermula jam 5.00 pagi sampailah 11.00 Malam ada sahaja kerenah anak-anak ni yang perlu aku uruskan baik yang kecil sekali mahupun yang telah dewasa..kalau dah masuk waktu solat tu kalau ada yang lewat masuk surau...apa lagi bergegarlah suara ni tak payah nak pakai microphone. Kalau diaorang tak ada memang terasa sunyinya...tapi tak kisahlah, inilah masa anak-anak ni untuk merasa kasih sayang dari bonda mereka. Bagi aku walau pun anak-anak ni tak ada di asrama ketika ini...kerja-kerja aku banyak yang harus perlu aku selesaikan. Esok aku bercadang nak ke site tapak projek kat lenggong,..progress kerja kat tapak perlu juga aku kena ambik tau..bila teringat kes bangunan runtuh kat Tasik Banding baru-baru ni...satu pengajaran yang perlu aku ambil supaya ianya tidak berlaku pada diri aku.
Bila aku terpandang 3 orang anak-anak Bait Al-Amin yang ada kat Asrama ni...kesian sangat kat diaorang, dahlah anak yatim..macam tak ada waris yang ambil peduli...takpalah selagi ayah ada disinilah tempat kalian sebenarnya...belajarlah rajin-rajin mudah-mudahan menjadi orang yang berguna satu hari nanti...cuma yang aku risau bila diaorang dah berjaya nanti, takut ramai pulak waris yang mengaku saudara ...inilah dunia.

No comments: