Thursday, November 29, 2007

Melakar Cinta Di Pintu Syurga


Alhamdulillah..bertemu lagi di sini,..terfikir sekejap apa yang nak aku coretkan ketika ini...ha baru aku teringat akan kunjungan kumpulan nasyid FAR EAST baru-baru ni sebelum cuti sekolah bermula.
Alhamdulillah...aku nak mengambil kesempatan di sini nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada kumpulan nasyid Far East kerana sudi bertandang ke teratak usang Bait Al-Amin.
Sesungguhnya kedatangan Far East ke Bait Al-Amin memang dinanti-nantikan oleh anak-anak di sini.Terpancar kegembiraan yang amat sangat bila Fadzli, Nabil, Wan, Man dan abag Itolara sempat beramah mesra dengan anak-anak disini walaupun mereka agak keletihan dengan jadual yang begitu padat. Sehari sebelum Far East berkunjung ke Bait Al-Amin, anak-anak Bait Al-Amin telah bertolak ke Ipoh untuk menyaksikan konsert Far East semperna Bulan Penghayatan Islam di Politeknik Ungku Omar.Jelas terpancar kepuasan di hati anak-anak tersebut.Alhamdulillah seperti yang dijanjikan pada keesokan harinya Far East bercadang untuk menziarahi anak-anak di Bait Al-Amin...kunjungan mereka memang aku alu-alukan, aku mengambil kesempatan untuk menjemput mereka makan tengahhari bersama anak-anak di Bait Al-Amin turut serta seramai 40 orang pelajar Tahfiz Al-Quran yang aku jemput.Hidangan masakan kampung memang menambah selera mereka hendak pula menu utama Gulai Tempoyak ..bertambah-tambah abang Itolara.
Selepas Solat Zohor yang diimamkan oleh Nabil, anak-anak disini mengambil kesempatan untuk mengenali abang-abang Fareast dengan lebih dekat lagi...Alhamdulillah, Far East tidak keberatan untuk menyampaikan beberapa lagu yang diminta sendiri oleh anak-anak disini.Lagu "menanti di alam barzah" pastinya menjadi pilihan anak-anak disini. Tengok aja tirai langsir tempat Far East menyanyi semuanya dipersiapkan oleh anak-anak Bait Al-Amin..Alhamdulillah sebelum Far East meninggalkan anak-anak disini banyak kata-kata semangat ditinggalkan buat anak-anak agar mereka menjadi anak-anak yang soleh dan solehah yang berguna satu hari nanti..terima kasih abg Itolara atas pemberian CD tempoh hari.Akhir coretan aku..sekali lagi nak mengucapkan berbanyak-banyak kepada Far East yang sudi menziarahi kami di sini.Buat juniorku Fadzli...sesungguhnya aku cukup berbangga denganmu..Buat Abang Itolara...terima kasih banyak-banyak atas keluaran album khas untuk membantu anak-anak yatim di Bait Al-Amin dengan "Melakar Cinta Di Pintu Syurga"....

No comments: