Wednesday, November 28, 2007

Terima Kasih Abang Long..dari adik-adik Bait Al-Amin.


Abang Zul duduk ditengah-tengah diapit oleh Iswandi dan Faizal.

Alhamdulillah...sambung lagi catatan aku di blog ini. Dah dua hari tak mencoretkan sesuatu di sini...agak sibuk sedikit dengan urusan kerja yang perlu diselesaikan. Alhamdulillah progress kerja di tapak berjalan lancar mengikut jadual yang telah dirancang. Isnin baru ni hari terakhir abg zul (abg Sulong) menduduki paper bagi exam spm, harap-harap sepanjang exam tu dia dapat buat yang terbaik untuk dirinya...bagi aku hanya mampu berdoa dan memberi kata-kata semangat buat dirinya...terharu aku bila melihatnya sehari sebelum exam SPM bermula, dia minta kebenaran untuk menghubungi ibunya di Kedah.Terngiang-ngiang ditelinga aku..."Mak ini Zul ni, mak...esok Zul dah mula exam SPM..mak tolong Doakan Zul, ampunkan segala dosa Zul , halalkan makan minum Zul..."sambil air matanya berlinang membasahi pipi.Tapi aku pasti setiap hari tanpa jemu si ibu tetap mendoakan kejayaan buat anaknya.Ahmad Zulhilmi atau panggilan di Bait Al-Amin abang Zul, merupakan pelajar sulung yang menginap di sini...trajedi tsunami yang berlaku keatas keluarganya pasti tak akan pernah luput dalam ingatannya..menumpang kasih di Bait Al-Amin bersama seorang lagi adiknya Norshafiqah.Sesuai sebagai abang long di sini ianya menjadi contoh kepada adik-adik yang lain.Abg Zul banyak membantu secara tak langsung tanggungjawab aku di sini...menjadi imam kepada adik-adik yang lain, meluangkan masa mengajar mengaji bagi anak-anak bait al-amin yang lain, pandai menghormati orang yang lebih dewasa..penuh dengan adab dan sopan, bertanggungjawab dalam segala hal serta menjadi pembimbing kepada rakan-rakan yang lain...bagi aku terasa kehilangannya pada sessi persekolahan yang akan datang bila dia tak ada di Bait Al-Amin...mungkin dia perlukan masa yang banyak untuk diluangkan bersama ibunya di kampung sebelum result SPM keluar nanti...semoga berjaya dengan cemerlang abang Zul..Ayah, abie dan Umie tetap mendoakan kejayaan buat abang Zul.

No comments: