Thursday, November 22, 2007

Tabung Pembinaan Asrama

Alhamdulillah....bisa lagi aku mencoretkan bicara di ruangan ini.Alhamdulillah berkat bulan Ramadahan yang baru sahaja berlalu..atas sumbangan orang ramai, pihak Bait Al-Amin telah pun berjaya membeli sebidang tanah bersebelahan dengan asrama yang ada sekarang bagi tujuan Pembinaan Dua Blok Asrama Pelajar Dua Tingkat dan Satu Tingkat...Namun yang aku perlu usahakan sekarang ini untuk mendapatkan dana bagi tujuan pembinaan asrama tersebut yang melibatkan kos pembinaan sebanyak RM150,000.00.
Buat masa kini, anak-anak Bait Al-Amin tinggal di rumah kampung yang dijadikan Asrama pelajar.Namun rumah yang sudah agak uzur terutama dari segi pendawaian elektrik seringkali menghantui fikiran ku..mudah-mudahan tidak ada apa-apa kejadian buruk yang berlaku..namun aku sedar, itu sahaja yang termampu untuk aku sediakan buat anak-anak ku pada ketika dan di saat ini..namun aku bersyukur kalian memahami dan begitu tabah menginap di asrama tersebut...kalau hujan terlalu lebat anak-anak Bait Al-Amin sudah alah tegar lagi biasa.
Mudah-mudahan hasrat aku untuk melihat mereka tinggal ditempat yang lebih selesa akan tercapai juga...syukurlah anak-anak Bait Al-amin ini tidak merungut..kerana penghidupan asal mereka memang agak terlalu dhaif...adakala aku merasa sebak bila melihat kemiskinan tempat tinggal mereka setiap kali menghantar mereka pulang bercuti...syukurlah apa yang telah Allah kurniakan buat diriku...Sebab itulah anak-anak ku, ayahmu ini seringkali berpesan..belajarlah bersungguh-sungguh demi masa hadapan kalian...jangan jadikan title anak yatim miskin untuk kalian berada dalam penghidupan yang sukar sampai bila-bila...keluarkan lah diri kalian dari kepompong kemiskinan dengan ilmu yang kalian harungi ketika ini.
InsyaAllah...seandaikata ada pihak-pihak yang sudi untuk menghulurkan batuan bagi tujuan pembinaan asrama tersebut, bolehlah terus berhubung dengan pihak pentadbiran. Sesungguhnya sumbangan yang kalian berikan walupun sedikit..memberi seribu makna yang berharga buat Anak-anak Bait Al-Amin disini.

No comments: